U moet de mailservers van Google gebruiken om gebruik te kunnen maken van Google Apps. Op de Google website vindt u tekst en uitleg wat u moet doen om G Suite te configureren.

DirectAdmin:
U moet het volgende aanpassen: Klik op het menu item “MX records”.

Vervolgens voegt u de MX records toe en verwijderd u het oude standaard MX record (mail.uwdomein.nl.). U kunt nu aangeven of u uw email wel of niet lokaal afgeleverd wenst te hebben. U wilt gebruik maken van een andere mailserver, dus u haalt het vinkje bij “Lokale mailserver” weg en klikt vervolgens op “Opslaan”.

Meer informatie vindt u tevens hier:
https://support.google.com/a/answer/61162?hl=nl

SiteWorx:
U moet het volgende aanpassen: Klik op het menu item “Administration”, en vervolgens op “Mail Options” en klik dan op “Remote Setup”.

Vervolgens voegt u de Google Apps MX records toe en verwijderd u het oude standaard MX record (mail.uwdomein.nl). U kunt nu aangeven of dat u uw email wel of niet lokaal afgeleverd wenst te hebben. U wilt gebruik maken van Google Apps, dus u kiest hier voor “Disabled” en klikt vervolgens op “Save”.