Welke informatie
Hieronder vindt u per soort abuse de informatie die nodig is bij een onderzoek. Door de grote hoeveelheid e-mail die naar support@webxtra.nl gestuurd wordt kunnen wij u, indien nodig, niet altijd persoonlijk terugmailen met het verzoek om meer informatie.
Wij ontvangen alle gegevens bij voorkeur in normaal tekstformaat, ook wel platte tekst genoemd. Plaatjes en opgemaakte documenten (GIF, JPEG, Word, HTML, RTF, etc.) nemen we niet in behandeling.
Uw klacht zal worden behandeld overeenkomstig de Web://Xtra Algemene Voorwaarden.
Spam of ander misbruik van e-mail
Stuur ons de complete header en, mits relevant, de inhoud van het bericht. Zorgt u er in ieder geval voor dat alle zogenaamde ‘Received’ headers aanwezig en volledig zijn. Dit is belangrijk!
Als u niet weet hoe u deze headers te voorschijn haalt, kijk dan op:
http://spamcop.net/fom-serve/cache/19.html
Als u twijfelt aan de herkomst van een bericht, laat u het dan bij voorkeur analyseren door een online dienst zoals http://spamcop.net/. Dit is een uitstekende gratis service die in staat is aan precies de juiste adressen te rapporteren.
Web://Xtra heeft ook een uitgebreide lijst vragen en antwoorden over spam: Anti-Spam beleid.
Alleen voor Web://Xtra-klanten: In geval van spam of ander misbruik van e-mail kennelijk *niet* afkomstig van een Web://Xtra-gebruiker, gelieve het complete bericht met *volledige* header te sturen aan: support@webxtra.nl.
Portscans of hackpogingen
Stuur ons zoveel mogelijk informatie, zoals de relevante stukken logfiles van firewall- en/of scandetector-programmas. Probeert u zoveel mogelijk van de volgende gegevens door te sturen:
- tijdstip tot op de seconde nauwkeurig, inclusief tijdzone van een NTP-gesynchroniseerde klok
- source IP adres en source poort.
- destination IP adres en destination poort.
- gebruikte protocol
- verstuurde of ontvangen data